به نظر شما تولید هر چیزی در داخل کشور و به نام تولید ملی منطقی و غرور آفرین است.فی المثل هواپیمای غول پیکری به نام ایرباس 380 که تقریبا در کل اتحادیه اروپا تولید شد نمی تواند نمادی از قدرت و پیشرفت باشد؟آیا راه رفته سایر کشور ها را باید دوباره پیمود.تا همین چند وقت پیش همشهریهای من اعتقاد داشتند که در فصول سرد سال تولید گلخانه ای داشته باشند مثلا خیار و ... و انقدر هم بر این کار اصرار داشتند تا نهایتا خیار ارزان قیمت جیرفت انها را از راه بدر کرد و با ضرر هنگفت به انها فهماند که هر منطقه ای استعدادی ذاتی برای کار بخصوصی دارد مثلا ما در مشهد و نیشابور سعی کنیم برنج تولید کنیم و عارمان بیاید که از گیلان برنج بخریم.حتما محکوم به شکست هستیم.

بگذریم مقدمه فوق ورودی بود به بحث غیر منطقی تولید برخی از اقلام در داخل.بگذارید سراصل مطلب بروم آفتی به نام تولید خودورهای ملی

.اگر از شما استفاده کننده ایرانی بپرسند خودرو ملی دارای چه ویژگیهایی ایا پاسخی غیر از این دارید

خودروهایی گران - فاقد کیفیت و امنیت با مصرف سوخت بالا و کاملا غیر اطمینان که از روز اول خرید شما را گرفتار نمایندگیها و تعمیرکاران خواهد نمود.لازم میدانم توجه شما را به قیمتهای خودروهای روز و مطرح دنیا در همین کنار گوش خودمان یعنی کردستان عراق جلب نمایم.

 مدلهای هیوندای -به ترتیب اول قیمت در ایران-دوم قیمت در کردستان عراق

سوناتا-43م.تومان در عراق-20 م.تومان در ایران

آزرا-52م.تومان-22م.تومان

جنسیس-78م.تومان-42م.تومان

توسان-40م.تومان-16م.تومان

کوپه-41م.تومان-17م.تومان

مدلهای کیا -ایران-کردستان عراق (قیمتها به میلیون تومان)

سراتو-35م.تومان-14م.تومان

اسپورتیج-40م.تومان-17م.تومان

مدلهای تویوتا -ایران-کردستان عراق (قیمتها به میلیون تومان)

یاریس صندوق دار-30م.تومان-15م.تومان

لندکروز-95م.تومان-55م.تومان

پرادو جدید-م.تومان95-50م.تومان

پرادو قدیم-م.تومان80-40م.تومان

رنو مگان2000-32م.تومان-14م.تومان

پورشه کاین-150م.تومان-60م.تومان

 حال به این سوال من جواب دهید که آیا تولید ماشین تحت هر عنوانی در ایران اقتصادی است؟

تو رو به خدا به این سیاست نخ نما شده اشتغال در این بخش چنگ نیندازید.به هزاران روش فی المثل قطعه سازی و غیره می توان این نیروی کار را با کمی درایت و برنامه ریزی به راه درست رهنمون کرد.